Yeni Dacia Duster otomatik şanzımanla geldi
Türkiye pazarına girdiği 2010 yılından bu yana büyük ilgi gören Dacia Duster yenilenen yüzüyle vitrinlerde yerini aldı. Duster, kaslı görüntüsü, yenilikçi teknolojilerle donatılarak satışa sunuldu. Fiyat avantajı da bulunan Duster 199 bin liradan satışa sunuldu.
Türkiye’de SUV segmentinin erişimi en kolay ve dayanıklı araçlarından olan Dacia Duster yenilendi. Türkiye’nin SUV lideri model, merakla beklenen EDC şanzıman seçeneğiyle 25 Ağustos itibaren Türkiye’de satışa sunuldu. Yenilenen konfor, tasarım ve güvenlik özellikleriyle sürüş keyfini artıran Duster, 199 bin TL’den başlayan lansmana özel fiyatlarla tüketiciyle buluşuyor. Comfort, Prestige ve Prestige Plus ekipman seviyeleriyle gelen Yeni Duster Arizona Turuncu rengiyle dikkatleri üzerine çekerken, iç ve dış tasarım detaylarıyla yoluna daha güçlü devam edecek.
HEM RENGİYLE HEM DE PERFORMANSIYLA DİKKAT ÇEKİYOR
Arizona Turuncu rengi ile Duster tüm dikkatleri üzerine çekiyor. Heybetli duruşu ile trafikte fark edilmenizi sağlayan Duster, gücüyle de sürücüsünü tatmin ediyor. 1.3 benzinli turbo 6 ileri EDC şanzımana sahip olan Duster 250 nm tork üretiyor. Hızlanma konusunda oldukça başarılı olan ve motorla uyumlu çalışan EDC otomatik şanzıman uzak mesafeleri yakınlaştırıyor. 0-100 km hızlanma süresi 10 saniyenin altında gerçekleşiyor. Boyutlarına göre hafif olması da hızlanma açısından oldukça verimlilik sağlıyor.
Yüksek süratlerde kullanımda bile tasarrufunu koruyan Duster, ortalama olarak 100 kilometrede 6.4 litre yakıt harcıyor.
HIZI BELLİ ETMİYOR
Duster ile hızlanma konusunda hiçbir sorun yaşanmazken hızı belli etmemesi de onu ayrı kılıyor. Turbo ile güçlendirilmiş motor sayesinde asfaltı kazıyan Duster, performansıyla güçlü otomobillere kafa tutuyor. Direksiyon hissiyatının yumuşaklığına alışıldıktan sonra yol tutuşu da tatminkâr seviyelere geliyor. Sert virajlarda yüksek hızda yol tutuşu zayıflasa da güvenlik donanımları sürücüye destek oluyor.
BİRÇOK ÖZELLİĞE SAHİP
Kör nokta uyarı sistemi, start-stop, 360 derece kamera, ECO mod özelliği, koltuk ısıtma, dijital klima, geniş ekranlı multimedya, Apple Car Play özelliği, önde ve arkada 4 adet USB desteği, bagajda 12 volt enerji desteği bulunuyor. Havalandırma konusunda da cömert davranılan Duster’da ön konsolda 5 adet difüzör bulunuyor. Sert plastiğin bolca kullanıldığı Duster’da trim sesi oluşmuyor. İç malzeme kalitesi fiyat/performans açısından yeterli bulunuyor. 6 adet hoparlör ile desteklenen multimedya yolculukları keyifli hale getiriyor. Eller serbest Dacia kart sistemi ile anahtar cebinizde olsa da otomobili çalıştırabiliyorsunuz.
DIŞ GÖRÜNTÜSÜ MODERNLEŞTİ
Duster’ın tasarımcıları renk kombinasyonlarını kullanarak ve tasarıma dair küçük dokunuşlar yaparak daha modern bir görünüm ortaya çıkardı. Kasa olarak pek değişiklik olmasa da far, stop lambaları, ön difüzörler, çamurluğa çıkan mat siyah plastik aksam, tavan çıtaları sportif görünüm kazandırıyor. 17 inç alaşım jantlar da otomobilin heybetine katkı sağlıyor. Ayrıca opsiyonel olarak alınabilen köpekbalığı anten de görüntüyü güzelleştiriyor.
DUSTER BİR İLKİ GERÇEKLEŞTİRDİ
Ön ve arka farlarda bulunan Y şeklindeki LED ışık imzası, ilk bakışta dikkat çekiyor. Krom görünümlü ön ızgaradaki 3 boyutlu kabartmalar ise farlarla modern bir bütünlük sağlayarak Duster’ın güçlü karakterine katkıda bulunuyor. Ön arka koruma kızakları, yan aynalar ve çift renkli tavan barlarındaki krom detaylar da dış tasarımda bütünlük sağlıyor. Yeni Duster, LED ön sinyal farlarıyla donatılan ilk Dacia modeli olma özelliğini taşıyor. Bu teknoloji aynı zamanda kısa farlar ve plaka aydınlatmalarında da kullanılıyor.
GÜVENLİĞE ÖNEM VERİLDİ
Duster sahip olduğu güvenlik özellikleriyle beklentilere cevap veiryor. Standart olarak sunulan hız sınırlandırma ve yeni nesil ESC’nin yanı sıra Duster’da birçok sürüş destek sistemi (ADAS) sunuluyor.
30 km/s ile 140 km/s arasında çalışan Kör Nokta Uyarı Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği ve arka tampondaki dört adet ultrasonik sensör sayesinde manevra esnasında sürücüyü sesli uyaran Park Asistanı kullanımı kolaylaştırıyor. Önde bir, her iki tarafta birer ve arkada bir adet olmak üzere dört adet kameradan oluşan 360 derece Kamera sistemi sürücüyü aracın etrafındaki ortam hakkında bilgilendiriyor.
4×4 versiyonlarda bulunan Uyarlanabilir Yokuş İniş Destek Sistemi, özellikle arazide ya da dik eğimlerdeki sürüşlerde kullanışlılık sağlıyor. Aracın yokuşta hızlanmasını önlemek için frenlere müdahale eden sistem sürücünün isteğine bağlı olarak 5 ile 30 km/s arasında uyarlanabilir bir sürüş hızı sağlıyor.
FABRİKA ÇIKIŞLI LPG’Lİ DUSTER 1235 KM MENZİLE SAHİP
Yenilenen yüzüyle birlikte bir diğer öne çıkan özellik ise LPG deposunun kapasitesi. ECO-G 100 bg seçeneğindeki LPG deposunun kapasitesi yüzde 50 artırılarak 49,8 litreye ulaşıyor. Bagajda, stepne yuvasında kapasitesi 16,2 litre arttırılan LPG deposu bulunuyor. Bu sayede menzil, toplamda 250 kilometreden fazla artırıyor. Her biri 50 litre kapasiteli iki yakıt deposuyla yeni Dacia Duster, toplam 1.235 km’ye kadar menzile ulaşıyor. Kokpitte bulunan yeni benzin/LPG geçiş düğmesi daha ergonomik bir kullanım sunuyor. Yol bilgisayarının 3,5 inç büyüklüğündeki TFT ekranı, iki deponun da yakıt seviyesini, ayrıca ortalama hız, menzil ve ortalama tüketim olmak üzere ADAC (Dijital Sürüş Destek Ekranı) araç bilgisayarından gelen bilgileri gösteriyor.
FİYAT AVANTAJI VAR
Duster’ın fiyatı baz versiyonunda 199 bin liradan başlarken 4X4 dizel olan modeli 259 bin 900 liraya alınıyor. ÖTV avantajını yakalayan Duster bu sayede birçok kişinin satın alma radarına girmiş oldu.