Volvo’un karı Çinli patronun yüzünü güldürdü
Volvo Cars, elektrikli otomobillere olan talebin kazançları pandemi öncesi seviyelerin üzerine çıkarması ve bu yıl olası bir halka arzı değerlendirdiği için otomobil üreticisini daha sağlam bir temele oturtması nedeniyle ilk yarıda kara dönüş bildirdi.
Çinli Geely Holding’in sahibi olduğu İsveç merkezli Volvo, Cuma günü yaptığı açıklamada, koronavirüsten önce 2019 yılının ilgili döneminde 5,52 milyar kronluk kârının iki katından fazla, 13,24 milyar İsveç kronu (1,52 milyar dolar) ilk yarı kar elde ettiğini söyledi.
Diğer birçok otomobil üreticisi gibi Volvo da küresel yarı iletken kıtlığı nedeniyle üretimi kesmek zorunda kaldı, ancak pandemi sırasında geçen yılki düşüşten sonra güçlü bir pazar toparlanmasının ilk yarı gelirinin %26 artarak 141 milyar krona çıkmasına yardımcı olduğunu söyledi.
İcra Kurulu Başkanı Håkan Samuelsson Reuters’e verdiği demeçte, “Salgın etkisini, işimiz söz konusu olduğunda artık görmüyoruz.”
“Tüm çalışanlarımız henüz aşılanmadı, ancak satış ve üretim gerçekten eski haline döndü.”
Bu yılın sonundan önce ilk halka arzı bekleyen şirket, tüm bölgelerinin sağlam bir büyüme gösterdiğini ve toplam satışların %25’ini ücretli otomobillerin oluşturduğu pazar paylarını iyileştirdiğini söyledi.
Samuelsson, potansiyel bir halka arz öncesindeki değerlendirme sürecinin plana göre ilerlediğini ve firmanın hala 2021’in ikinci yarısında Stockholm borsasında listelenmeyi düşündüğünü söyledi.
Samuelsson, “Şirket her zamankinden daha güçlü duruyor ve çok önemli bir dönüşümün ortasındayız… Bunun finanse edilmesi gerekiyor ve o zaman borsaya erişim elbette olumlu” dedi.
Volvo Cars, pandeminin başlangıcında ciddi şekilde etkilenmişti ve 2020’nin ilk yarısında 989 milyon zarara geriledi.
Cuma günü şirket, “yarı iletken arzı iyileşmediği sürece”, düz satışlar ve yıllık gelir artışı için ikinci yarı görünümünü korudu. Bu ayın başlarında, ilk yarı satışlarının %41 artarak 380.757 araca ulaştığını söyledi.
Göteborg merkezli firma, 2030 yılına kadar tamamen elektrikli bir otomobil üreticisi olmayı, on yılın ortalarında 600.000 pilli elektrikli araç satmayı ve 2026’da bir Avrupa pil fabrikası kurmayı planlıyor.