Volkswagen devrimi: Project Trinity
Yeni rakiplerle, özellikle Çinlilerle karşı karşıya kalan Volkswagen grubunun patronu Herbert Diess, büyük değişikliklere hazırlanıyor.
Volkswagen Grubu patronu Herbert Diess, Perşembe günü çalışanlarını Tesla ve Çinli üreticilerin Almanya’daki işleri tehdit eden yeni rekabetiyle yüzleşmesini sağlamak için bir “devrim” hazırlamaya çağırdı. Volkswagen çalışanlarını bir devrime hazırlıyor: Project Trinity nedir?
Grubun ana ve tarihi tesisi olan “Wolfsburg için endişeleniyorum”, dedi Volkswagen grubuna 2018‘den beri başkanlık eden ve üretici içindeki geleceği tartışılan Herbert Diess, Tesla’nın önümüzdeki aylarda açılması planlanan Almanya’daki yeni fabrikasında beklenen “etkileyici üretkenliğe” atıfta bulunarak ” Yeni otomotiv dünyasında eşi görülmemiş bir rekabet bizi bekliyor ” diye uyardı .
Son zamanlarda çok kritik olan iş konseyi tarafından düzenlenen bir toplantıda Wolfsburg fabrikasının çalışanlarına hitap etti. Denetleme kuruluna yakın bir kaynak Çarşamba günü yaptığı açıklamada, grubun başında tutulması konusunda “tartışmaların” devam ettiğini söyledi.
Kriz içinde kriz mi?
Herbert Diess’e saldıran çalışanları temsil eden ve sosyal ağlarda çokça bulunan etkili “Betriebsrat”ın başkanı Daniela Cavallo , “Burada çok fazla kişi yok” dedi. “Bize düzenli olarak gezilerinizin güzel fotoğraflarını sağlıyorsunuz, ancak ne yazık ki hala yarı iletken yok” diye yakındı, grubun birkaç fabrikası son aylarda küresel elektronik çip sıkıntısı nedeniyle düzenli olarak kapatıldı .
Volkswagen markası bu yıl beklenenden çip eksikliği nedeniyle % 27 daha az araba üretti.
Project Trinity nedir?
Grubun patronu için “Wolfsburg için devrim”, “Trinity” projesidir. 2026‘dan itibaren üretilen yeni bir elektrikli ve bağlantılı otomobil serisine 2030 yılına kadar yeniden düzenleme gerektirecek, özellikle üretim sürelerini azaltacaklar.
Herbert Diess, bağlantılı araca geçişin “ısı motorlarından elektriğe geçişten çok daha karmaşık” olduğunu söyledi. Alman lider, Tesla’nın başlangıçta üretim sorunlarıyla karşı karşıya kalmasına rağmen, “ana rakibimiz çok çabuk öğreniyor” ve “kalite artıyor” dedi .
Amerikalı üretici, 10 saat içinde bir araba üretmeyi planlarken , Volkswagen’in Zwickau’daki en büyük elektrik fabrikasının şu anda bir model üzerinde “30 saatten fazla” harcadığını belirtti. Ancak, “Tesla bir ölçütse, pazarımıza başka sağlam yeni şirketler geliyor” diye de uyardı patron. “Son haftalarda birkaç Çin otomobilini test ettim” ve “gerçekten kötü olmadıklarını kabul etmeliyiz” diyor .
2030 yılına kadar %50 elektrikli araçlar
Daniela Cavallo, Wolfsburg’da “Trinity’den önce” başka bir elektrikli modelin üretilmesi çağrısında bulundu ve “iş konseyinin bir değişiklik istediğini” söyledi . Elektrifikasyona on milyarlarca Euro yatırım yapan Volkswagen, 2030 yılına kadar elektrikli araçların %50’sini satmayı planlıyor . On yıl sonra, oranın ana pazarlarında neredeyse %100’e ulaşması gerekiyor.
Herbert Diess, “Çocuklarınızın ve torunlarınızın 2030’da Wolfsburg’da bizimle hala bir işi olmasını istiyorum” ve “Volkswagen’i geleceğe uygun hale getirmek istiyorum” dedi. 9 Aralık’ta yönetim kurulu, çok yıllı yatırım planlarına ayrılmış bir denetleme kurulu toplantısında tesis için bir “vizyon 2030” sunacak.
Güncel tüm araba haberlerimizi okumak ve fiyat listelerini incelemek için takipte kalın. Bizleri aynı zamanda Twitter’dan da takip edebilirsiniz.