Nissan Altima İlk nesil (U13, 1992-1997) İnceleme

#1
Daha önceki Stanza gibi, orijinal Altima Nissan Bluebird SSS'nin (şasi modeli U13) ihracat versiyonuydu , ancak orijinal tasarımı 1989'da Nissan'ın California tasarım grubundan (Allan Flowers altında Blue Studio) görüldü. Otomobilin resmi adı erken kullanım kılavuzlarında görünen "Stanza Altima" idi. 1993 modelleri, ALTIMA ambleminin sağındaki küçük harfle "Stanza" yazan bir çıkartmayla bagaj kapağında görülebilir.

Tüm Altima modelleri Nissan'ın 150 bg (112 kW) KA24DE düz 4 DOHC motorunu 5 vitesli bir manuel veya 4 vitesli otomatik (ivmelenme performansı: 9.4 saniye 0-60 mil (0-100 km / sa) otomatik ve 8.2, manuel olarak). (Buna karşılık, Japon üst süs paketi Bluebird SSS, Nissan'ın SR20DET modelinde olabilirmotor ve dört tekerlekten çekiş.) Süspansiyon, her iki ucunda da stabilizatör çubuklu payandalardan oluşuyordu ve sportif, tatmin edici bir kullanım sağlamak için (ayrıca sağlam bir sürüş ve orta yol gürültüsü); tüm tekerlekler 15 inç idi. Daha büyük ve kompakt otomobillerden biri olan Altima, beş yetişkin için çok dar olmasına rağmen dört yetişkine rahatça oturabiliyordu. Kırpma çizgileri soyulmuş XE, orta hat GXE, sportif SE ve lüks GLE'den oluşuyordu. Bazı seçenekler arasında bir altın amblem paketi, kalıplanmış çamur korumaları ve bir iğne şeridi vardı. Tüm modellerde telsizin altında küçük bardak tutacakları ve 1998 yeniden dizaynında geliştirilmiş küçük bir torpido gözü vardı.


Tabanda XE (nadir) manuel camlara sahipti. Orta hat GXE'de elektrikli camlar, elektrikli bir geri çekilme anteni, arka kol dayanağından geçme, kısa bir dijital saat (1995 modellerinde isteğe bağlı hale geldi) ve arka 6 inç hoparlörler için renk uyumlu plastik hoparlör ızgaraları vardı. XE ve GXE modelleri sadece sabit aralıklı silecek anahtarına sahipti.

GXE özelliklerine ek olarak, SE daha sert bir süspansiyona, sis farlarına, 3 bacak montajlı arka spoylere (1993'te açık LED fren lambalı modeller), yan eteklere (üst yan pervazlar yok) ve spor koltuklara (ayrıca standart bir sunroof) sahipti. 1994-1995). Ayrıca, kilitlenme önleyici frenler sipariş edildiğinde diğer döşeme hatlarına gelen 4 tekerlekli disk frenlere de sahipti.

GLE'nin geliştirmeleri arasında dijital otomotiv baş üstü ekranı bulunuyorMPH veya KM / H hızını gösteren (yalnızca 1993 ve 1994), camlara yapılan benzersiz bir yansıtmalı yama üzerinde sinyalleri ve çeşitli uyarı lambalarını açar. 1989-1994 Maxima ve 240SX benzer teknolojiye sahipti ancak sadece hız gösterdiler. Diğer özellikler arasında sigorta paneli kapağına yerleştirilmiş bir bozuk para tutucu (yalnızca 1993 ve 1994), ön koltuklarda ayarlanabilir bel desteği, otomatik dijital klima kontrolü, alarmlı anahtarsız giriş (isteğe bağlı), paspaslar, renk eşleştirilmiş yan aynalar, viraj lambaları , sunroof ve siyah metal "aktif hoparlör" ızgaraları olan 6X9 arka hoparlörler, ön kapı hoparlörler için (1993 ve 1994) metal aktif renk "aktif hoparlör" ızgaraları içeren, yüksek güçlü altı hoparlör kaseti / CD stereo ve arka güverte altına monte edilmiş iki fabrika ampı ile çalışan bir çift A kolonu tweeter'ı. 1997 için standart deri karşılığında yukarıdakilerin hepsini bıraktı (önceden isteğe bağlı). Tüm SE ve GLE modelleri alaşım jantlara ve değişken aralıklı sileceklere sahipti.

1993 Altimas gül ağacı renginde bir tiriz süslemesi ile geldi ve sadece otomatik omuz kayışlarıyla birleştirilmiş bir sürücü yan hava yastığına sahipti (orta konsol, kayış kayışlarını yerleştirmek için daha ince idi). 1994 Altima daha koyu bir burl ahşap döşeme simidi, sifonlu bir yolcu hava yastığı ve normal emniyet kemerleri kazandı. 1993 ve 1994 modelleri, yolcu tarafında otomatik kapı kilitleme / kilit açma özelliğine sahip standart krom iç kapı tutamaçları ile geldi. 1995 yılında, iç kapı kolları renk uyumlu plastik olarak değiştirildi ve yolcu kapısının otomatik kilitleme / kilit açma özelliğinin olduğu bir tapa değiştirildi. 1993 ve 1994 model de ince vardı 1 1 / 2 Bununla birlikte, kolçak kapağı, isteğe bağlı bir deri kolçak seçildiğinde, yüksekliği yaklaşık 4,5 inç (110 mm) seviyesine getirmiştir. 1995 için, tüm kolçak kapakları daha kalın ve yaklaşık 4,5 inç (110 mm) boyundaydı. 1995 model yılı (1994'te tanıtıldı) ayrıca yeni bir Jaluzi körüğü getirdibenzeri ızgara, yeni stop lambaları (kırmızı ve şeffaf) ve SE için kırmızı LED fren lambalı yeni 2 ayaklı bir spoiler. Diğer bazı değişiklikler arasında düz bir arka güverte için arka hoparlör ızgaralarının çıkarılması, daha ucuz bir bez iç, arka küllüğün yerini alan plastik bir örtü ve ön paneldeki dijital saat şimdi isteğe bağlıydı. Mart 1995'teki 1995.5 model yılı için, 3 Mart 1995 sonrası üretime yeni bir şişirici ile yükseltilmiş monte yolcu hava yastığı tanıtıldı. 1996 baz modeller için yeni jant kapakları getirdi. 1997 model yılı boyunca GXE alaşım jantlar, anahtarsız giriş, alarm, paspaslar ve ön tekerleklerin yakınındaki her iki tarafta bir Limited Edition çıkartması içeren yeni bir "Sınırlı Üretim" paketi kazandı. Son yıldaki Altima modellerinin çoğuna "1997.5" modelleri deniyordu,

NissanAlmira1.jpg
 
Üst