Ford Probe'a Genel Bakış

#1
Ford Probe bir olan liftback coupé ürettiği Ford , 1988 yılında tanıtılan ve 1997 tarihinde Probe yılına kadar uzun zamandır Japon ortağı ile Ford'un işbirliği sonucu oldu üretilen Mazda ön tekerleği sürücü kökenli olduğunu, ve Probe her iki nesiller Mazda G Mazda Capella'yı destekleyen platform .

Prob, Ford EXP'yi başardı ve birinci nesil Prob ve açılır far mekanizmalarının gösterge grubu FC RX-7'den ödünç alındı .

Mazda MX-6'nın bir spor kompakt kupası olarak kullanılmasına dayanan Prob, daha önce Avrupa'da Capri tarafından işgal edilen pazar boşluğunu doldurmak için tasarlandı ve başlangıçta Kuzey Amerika pazarında dördüncü nesil Ford Mustang'in doğrudan ile rakip Acura Integra , Nissan 200SX ve Toyota Celica . Bu süre zarfında, Ford'un pazarlama ekibi önden çekişli bir sürüş platformunun ( Mazda GD ve GE platformlarını ödünç aldı ) üretim için daha düşük maliyetlere sahip olacağını ve ayrıca platformun tüketiciler arasında popülerlik kazandığını düşünüyordu.

Mustang fanları, önden çekişli sürücü yapılandırmasına, Japon mühendisliğine ve V8 eksikliğine itiraz ettiler , bu yüzden Ford bunun yerine Mustang için yeni bir tasarım üzerinde çalışmaya başladı. Ford, 17 Mart 1997'de Probun sonlandırıldığını açıkladı.

Arka fon

1970'lerin sonlarından itibaren, Ford ve Ghia "Probe" konsept araçlarla bir dizi fütüristik tasarımı keşfetmeye başladı . Probu I 1979 de gösterilen, kapalı arka tekerlekler ve açılır farlar direnç azaltan bir dizi özellik dahil, kama şeklinde bir tasarımdı. Bunu, gelecek yıl , hatchback tarzı da midilli arabalarını andıran çok daha geleneksel görünümlü bir Probe II izledi . 1981 Probe III , kaplı tekerlekleri olan gelişmiş bir göstericiydi, ancak gövdesi daha geleneksel Ford Sierra (veya Merkur XR4Ti) haline geldi.) ve Ford Toroslarda kullanılan tasarım notları . 1982 Probu IV , düşük Cd'ye sahip ( sürtünme katsayısı ) daha radikal bir konsept otomobildi ve eşit derecede radikal olan 1984 Probe V'ye doğru gelişti .

Sonra 1979 enerji krizi , yüksek yakıt fiyatları başlattığı ekonomik krizin istenir Ford vermek Ford Mustang bir büyük yeniden. Yeni tasarım , Ford'a 1971'den beri ortak olan ve 1979'dan beri% 25 hissesine sahip olan Japon otomobil üreticisi Mazda tarafından Ford'a sunulan tamamen yeni bir platforma dayanacak. Kuzey Amerika merkezli bir tasarımcı olan Toshi Saito Ford için çalışıyor, önden çekişli Mustang için stil yönlendirme öngörüsünde liderlik ediyordu ve Saito'nun bir tasarımı 1983 yılının sonlarında seçilip sonuçlandırılmıştı. Proje daha sonra Japonya'nın Hiroşima kentindeki Mazda'ya devredildi. "SN-16" kod adı ile adlandırılır. RWD Fox platformu Mustang'i "Mustang Classic" adı altında kademeli olarak çıkarmak ve sonunda SN-16 tarafından "Mustang" olarak desteklenmesi amaçlanmıştır.


1985 itibariyle Mazda eski Ford edinilen Flat Rock topluluk bitkisini de Flat Rock, Michigan ve Kuzey Amerika için iki Mazda-rozetli GD platformu otomobillerin üretimine başlamak için tasarlanmıştır, MX-6 ve SN-16 ile birlikte 626, 1987 yılında Ford tarafından sözleşmeli.

AutoWeek dergisine 13 Nisan 1987 tarihli sayısında yazan Christopher Sawyer, konuyla neredeyse aynı olan bir aracın kapağını yapan bir sanatçıyı içeren sansasyonel bir raporda SN-16 Mustang'in varlığını ilk kez açıklayan ilk kişi oldu. 1989 Ford Probe GT, Mazda'nın kökenleri ve önden çekişe geçiş hakkında ayrıntılı teknik raporların yanı sıra "Exclusive: The '89 Mustang" i belirterek yayınlanacaktı. Birçok Mustang taraftarı ve midilli arabasıyla halkın tepkisi hemen oldu.SN-16'nın Japon mühendisliğini, önden çekişli sürüş platformunu ve geleneksel Mustang alıcılarına ve meraklılarına anatema oluşturan bir V8 motorunun bulunmadığına karar vermekten vazgeçiyor. Ford Motor Company yöneticileri, birçok araba dergisinin yanı sıra, kararı geçersiz kılan şiddetle yazılmış eleştiriler aldı.

Ford'un küçük otomobil mühendisliği şefi Neil Ressler, Ford Motor Company'deki Mustang'in ne olacağı konusunda radikal olarak farklı düşüncelere sahip olan iki fraksiyon arasında güçlü bir anlaşmazlıklara yol açan içsel kültürel farklılıklar hakkında konuştu.

“ Bu fikir, Mustang'i bu önden çekişli araba olan ST-16 ile değiştireceğimizi ortaya koydu. Bunun harika bir fikir olduğunu düşünen birçok insan vardı - modern bir araba. Ayrıca bununla dehşete düşen birçoğumuz da vardı. Şampanyayı yudumlayan kalabalığın bira içen kalabalığın yerini alması gibiydi. Mustang'i Japon bir otomobille değiştireceğimiz fikri - farklı bir kitleye yönelik farklı bir kültürden farklı bir otomobil - bu işe yaramayacak. ”
1987'de, Ford'un Kuzey Amerika operasyonlarından sorumlu yeni atanan başkan yardımcısı olan Alex Trotman, Ford Marketing'in başkan yardımcısı Bob Rewey'in, özel bir performans meraklısı olan Bob Rewey'i şiddetle çağırmasıyla, tüketici öfkesinin ışığında, SN-16’nın uygun bir Mustang yapmayın. Bu noktada, biraz ironik olarak, cansız olan Mustang satışları, makalenin yayınlanmasından sonra, geleneksel bir RWD V8 Mustang satın almanın son fırsat olacağı korkusuyla büyük ölçüde büyüdü. Trotman, bir RWD halefinin gelişimini onaylarken, özellikle Mustang için mühendislik bütçesinin SN-16'ya harcanması ve Ford'un 1980'lerin başındaki iflasa yaklaşan mali krizden hala iyileşmekte olduğu birçok zorluk vardı. e kadarBoğa geldi.

John Coletti , Ford'un küçük otomobil mühendisliği menajeri ve SN-16 Mustang'ın profesyonel bir rakibi olduğunu belirtti:

“ Mustang isminin Probun üzerine Mustang ismini koymak yerine ölmesini görmek isterdim ... ”
[6]

Ford'un küçük otomobil hattı müdürü Ken Dabrowski, Coletti'ye, tamamen yeni bir otomobil yaratmak için tam bir bütçe olmayacağı anlayışıyla RWD Mustang halefi geliştirecek bir skunkworks ekibine liderlik etmek için konuştu . Coletti'nin ekibi, 1979 Fox platformunu , 1994 model yılı için piyasaya sürülen dördüncü nesil Ford Mustang haline gelen yeni otomobil için yoğun bir şekilde revize etti .

Bununla birlikte, SN-16'nın üretimi başlayacaktı; bu, Ford'un Mazda ile olan üretim sözleşmesini kesmesi durumunda Ford'un satışa sunması ya da kalkınma bütçesini kaybetmesi gibi potansiyel finansal sıkıntılarla birlikte olması gerektiği anlamına geliyordu. SN-16'nın, Ford'un fütüristik konsept araçlarından adını alarak 1988 yılında Ford Probu olarak piyasaya sürülmesine ve daha sonra mevcut haliyle küçük tazeleme ile üretime devam edecek olan Mustang ile birlikte satılmasına karar verildi. Chevrolet Camaro ve Pontiac Firebird , Mustang'ın halefi olarak veya geleneksel rakiplerine rakip olmak yerine [7] Ford, Probu Toyota Celica gibi dönemin popüler ithal spor darbelerine karşı hedefleyecekti.ve Honda Prelude .



Probun her iki nesili de, Japonya'da, Autorama adı verilen Ford / Mazda satış kanallarında Fords olarak satıldı. Japon modeller dış boyutlar ve motorun yer değiştirmesi ile ilgili Japon Hükümeti düzenlemelerine uygun değildi ve sonuç olarak Japon alıcıların ek vergilerden sorumlu tutulmasına neden oldu.

Probe, ilk model yılında fütüristik stil ve zevkli sürüş deneyimi sayesinde satış başarısıydı. Nitekim talep 1988’de arzını aştı, alıcıların bir Prob için liste fiyatı ya da daha yüksek bir ücret alması ve Chicago Tribune’in otomotiv köşe yazarı Jim Mateja’nın kardeşini düşünecek bir Probu bulamayan potansiyel Probe alıcılarını çağırması, Mazda MX-6. [8] Birinci nesil Prob'un satışı, Ford'un Mazda ile yeniden ortaklık yapmasını, projenin başından itibaren daha fazla Ford mühendisliği ile, ikinci nesil Mazda ile birlikte geliştirilen 1993 model yılı için ikinci nesil Prob'u yaratmasını sağladı. MX-6. Ford Mondeo'ya dayanan bir üçüncü nesil Probe önerildiMazda türevi olmak yerine, sonunda Mercury markasını güçlendirmek için Kuzey Amerika pazarında 1999 Mercury Cougar olarak piyasaya sürüldü . Bununla birlikte, Kuzey Amerika'daki Ford’un Escort merkezli ZX2’yi Probu’nun resmi pekiştiricisi olarak gördüğü unutulmamalıdır . Cougar'ın satışlarının düşmesi ve 1990'ların sonlarında önden çekişli spor darbelerinin giderek artan popülaritesinin spor amaçlı araçlar lehine düşmesinden sonra, Ford, 2002’yi Cougar’ın sonlandırılması ve 2003’ün ZX2’nin sonlandırılmasıyla pazar bölümünden çıkardı.
 
Üst