Subaru, 165.000 aracı geri çağırıyor

Subaru ve Ulusal Karayolu Taşımacılığı Güvenliği İdaresi (NHTSA) temmuz ayı sonlarında otomobil üreticisinin motorun durmasına neden olabilecek potansiyel olarak kusurlu yakıt pompaları nedeniyle 165.000’den fazla aracı geri çağırdığını duyurdu.

Söz konusu tank içi, düşük basınçlı yakıt pompası, Subaru’nun ürün yelpazesinde oldukça geniş bir şekilde kullanıldı. Subaru arızayı ilk olarak 2020’de fark etti. Arızalı bir yakıt pompası motorun kötü çalışmasına neden olabilir; arızalı bir ünite, arabanın çalışmasını engelleyebilir. Bazı turboşarjlı modeller dahil edildiğinden, geri çağırma belirli bir motor konfigürasyonu ile sınırlı değildir. Tüketici raporlarına göre, pompanın bazı Honda’larda da sorunlu olduğu kanıtlandı.

Söz konusu pompayla üretilmiş olabilecek Subaru modellerinin tam listesi:

2019-2020 Ascent

2018 Forester

2018-2020 Impreza

2018-2020 Legacy

2018-2020 Outback

2018-2019 BRZ

2018-2019 WRX

2018-2019 Toyota 86

Subaru’nun NHTSA’ya verdiği raporda, “Etkilenen araçlar, daha düşük yoğunlukta üretilmiş bir pervaneyi içerebilecek belirli bir zaman diliminde üretilen düşük basınçlı bir yakıt pompasıyla donatılabilir” dedi. “Düşük yoğunluklu pervanenin yüzeyi daha uzun süre solvent kurumasına maruz kalırsa, ince çatlaklar oluşabilir. Bu çatlaklar aşırı yakıt emilimine yol açarak pervane deformasyonuna neden olabilir. Zamanla, pervane yeterince deforme olabilir. Yakıt pompasının gövdesine müdahale ederek potansiyel olarak düşük basınçlı yakıt pompasının çalışmamasına neden olur.”

Subaru, sorunun yerel bayilerinde giderilmesi için kısa süre içinde araç sahipleriyle iletişime geçecek.

Bir cevap yazın

Contact Us