Rimac, Bugatti’yi satın aldı
Dünyanın en hızlı üretim otomobilini yapan Hırvat elektrikli otomobil şirketi Porsche ve Rimac, Bugatti’yi içeren yeni bir ortak girişim kurdu.
Bugatti-Rimac adlı yeni girişimin yüzde 55’i Rimac’a ve yüzde 45’i Porsche’ye ait. Bugatti’nin eski sahibi Volkswagen, hisseleri önce Porsche’ye sonra da Rimac’a devredecek. Porsche ayrıca Rimac’ta yüzde 24 hisseye sahip, ancak şirketler bunun Porsche’ye Bugatti’de kontrol hissesi vermeyeceğini belirtti.
Bu karmaşık bir kurumsal bağlantılar ağıdır. Neyse ki Rimac, hissedar yapısının daha iyi bir resmini elde etmenize yardımcı olacak kullanışlı bir grafik oluşturdu.
Grafikte atlanan ve işleri daha da karmaşıklaştıran bir şey, Volkswagen Grubu’nun Porsche’de kontrol hissesine sahip olması ve Porsche-Piëch ailesine ait bir holding şirketi olan Porsche SE’nin Volkswagen Grubu’nda kontrol hissesine sahip olmasıdır.
Volkswagen’in Bugatti’yi yalnızca Porsche için – kendi bakış açınıza bağlı olarak sahip şirket – hisselerin neredeyse yarısını alması için bırakması garip görünebilir, ancak Bugatti Volkswagen’in tarafında bir diken olmuştur. 112 yaşındaki Fransız otomobil üreticisi nadiren kâr etti. Volkswagen onunla yollarını ayırarak, elektrifikasyona geçişte daha kolay bir zamana sahip olacak.
Porsche AG yönetim kurulu başkanı Oliver Blume, “Bugatti’nin hiper otomobil işindeki güçlü uzmanlığını, Rimac’ın son derece umut verici elektromobilite alanındaki muazzam yenilikçi gücüyle birleştiriyoruz” dedi. “Bugatti, ortak girişime gelenek açısından zengin bir marka, ikonik ürünler, sadık bir müşteri tabanı ve küresel bir bayi ağına katkıda bulunuyor. Rimac, teknolojinin yanı sıra yeni gelişim ve organizasyonel yaklaşımlara da katkıda bulunuyor.”
Hissedar yapısı ne olursa olsun, kesin olan bir şey var: Önümüzdeki birkaç yıl içinde Rimac, Bugatti ve Porsche’den daha gülünç, çılgın elektrikli otomobillerin gelmesini bekleyin.