Mazda MX-5 Miata 2024’te geliyor
Mazda tamamen yeni MX-5 Miata’yı 2024’te tanıtacak. Bazı pazarlarda Miata olarak da bilinen yeni roadster, Mazda’nın içten yanmalı motorlara olan bağlılığını genişletecek.
Yeni MX-5, plug-in hibrit veya pilli elektrik aktarma organları yerine Mazda’nın en yeni ve en gelişmiş benzinli motor teknolojisine sahip olacak.
Geçen yıl ilk EV olan MX-30 crossover’ı piyasaya süren Mazda, verimliliği ve performansı artırmak için kıvılcım kontrollü sıkıştırma ateşlemesini (SPCCI) kullanan yenilikçi Skyactiv-X benzinli motor teknolojisini başlattı.
Bu, bazı benzinli Mazda’ların, rakipleri elektrikle çalışırken satışta kalmasını sağlayabilir. Göreceli olarak düşük satış hacimlerinin Mazda’nın Avrupa filo ortalama CO2 emisyonları üzerinde ihmal edilebilir bir etkisi olduğu göz önüne alındığında, özellikle MX-5 olası bir adaydır.
Skyactiv-X motor teknolojisi nedir?
Mazda daha önce bir Skyactiv-X motorunun yalnızca onun etrafında tasarlanan tamamen yeni modellerde ve ilgili hafif hibrit donanımında kullanılacağını doğrulamıştı. Skyactiv-X motoruna sahip olan ilk otomobiller, Mazda3 ailesi hatchback ve onun CX-30 kardeşiydi. Mazda ayrıca yeni nesil 6-executive otomobilde görünebilecek yeni bir sıralı altı silindirli motorun ön izlemesini yaptı.
Skyactiv-X teknolojisi artık turboşarjsız çeşitli modellerde sunulmaktadır (Mazda3 sedan ABD’de 2,5 litrelik turbo motorla mevcuttur), bu da MX-5’in beşinci yılında doğal emişli köklerine sadık kalabileceği anlamına gelebilir.
Küçük bir süper şarj cihazı, Skyactiv-X motorunun bir parçası olarak bulunur, ancak yalnızca kıvılcım kontrollü ateşlemede çalışırken içerideki havayı basınçlandırma aracı olarak bulunur (böylece bir turbo şarjın neden olduğu hızlanma gecikmesini önler).
Firma, 2.0 litrelik dört silindirli Skyactiv-X motorunun aynı motordan yaklaşık yüzde 30 daha fazla tork ürettiğini iddia ettiğinden, yeni nesil MX-5’i daha güçlü bir teklif haline getirebilir.
Mazda MX-5 Miata motor gücü ve performans
Bu büyük olasılıkla 0-100 km/s süresini 6,0 saniyenin altına getirecektir.
Eski 3 paketin en yeni versiyonu, bu ünite ile biraz daha güçlü olması (184 bg, 2.0 litre motor) ve düşük ağırlığı ile her zaman tercih edilen olacaktır. Manuel şanzıman, otomobilin meraklılarına uygun olarak şüphesiz bir seçenek olmaya devam edecek.
Mazda resmi bir lansman tarihi vermemiş olsa da resmi detaylar modelin tanıtımına yakın bir zamanda açıklanacak. Ancak önceki MX-5’lerin uzun yaşam döngülerine dayanarak 2024‘te satışa çıkması beklenebilir.
Güncel tüm araba haberlerimizi okumak ve fiyat listelerini incelemek için takipte kalın. Bizleri aynı zamanda Twitter’dan da takip edebilirsiniz.