Hyundai Ioniq 5 EV hakkında bilmeniz gereken 4 şey

Bu yıl şubat ayında tanıtılan Hyundai Ioniq 5, markanın Ioniq elektrik alt markası altındaki ilk modeli. Araç, özel bir elektrikli kaykay platformu üzerine inşa edilmiş ve Hyundai’nin küresel EV saldırı stratejisine öncülük etmesi amaçlanmış. İşte Hyundai Ioniq 5 hakkında bilmeniz gereken dört şey.

 

DIŞ TASARIM 

Ioniq 5, ilk olarak 2019 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda 45 EV konsept otomobil olarak gösterildi ve son üretim modeli, konseptin retro esinli stiline yakından bağlı. Şu anda satışta olan diğer tüm Hyundai modellerinden önemli ölçüde farklı görünüyor ve Hyundai, Ioniq 5 ve Ioniq serisindeki sonraki modeller arasında minimum aile benzerliği olmasını istediği için Ioniq klanında bile benzersiz olacak.

Keskin, temiz çizgiler, düz yüzeyler ve tipik bir SUV duruşu ile karakterize edilmiş, ancak oldukça eğimli ön camlara sahip. Pikselli ön ve arka LED ışıklar ve gösterişli alaşım jantlar, aksi halde basit ve sofistike olmayan tasarımın üzerinde göze çarpıyor.

İÇ MEKAN VE ÖZELLİKLER

Elektrikli kaykay platformunun en büyük avantajlarından biri esnek ve modüler bir iç tasarıma izin vermesidir. Bu nedenle, Ioniq 5, düz bir zemin, kayabilen ve yaslanabilen esnek koltuklar ve hatta 140 mm’ye kadar ileri geri kayan hareketli bir orta konsol ile karakterize edilir. Kabin, oldukça fazla boş alana sahip oldukça minimalist ve hatta koltuklar ve kapı döşemeleri için geri dönüştürülmüş plastik şişeler ve kağıt mendil gibi sürdürülebilir malzemeler kullanıyor.

Araçlar ve ekipman açısından, Hyundai’nin BlueLink bağlantılı araç paketini içeren gösterge paneli ve bilgi-eğlence sistemi için bir çift 12 inç ekran öne çıkıyor. Ayrıca, artırılmış gerçeklik işlevleri, radar sensörleri, ön görüş kameraları ve GPS verileri aracılığıyla çalışan gelişmiş sürücü yardım özellikleri içeren gelişmiş bir baş üstü ekrana sahip. Dikiz aynası ekranı için dijital ekranlar bile alıyor.

GÜÇ AKTARMA ORGANLARI VE PLATFORM

Küresel olarak, Ioniq 5 iki güç aktarma seçeneğiyle sunuluyor. Temel versiyon, 169hp ve 350Nm tork üreten ve arka tekerlekleri tahrik eden tek bir motor kurulumuna sahip. Bu konfigürasyonda Ioniq 5, 0-100 km/s hızlanmasını 8,5 saniyede gerçekleştirebilir. Ayrıca 306 hp ve 605 Nm pik tork üreten çift motorlu, dört tekerlekten çekişli bir versiyon da var. Bu, 0-100 km/s’lik 5,2 saniyelik bir süreye dönüşecek ve 185 km/s’lik bir azami hıza ulaşmaya devam edebilir.

PİL VE ŞARJ

Ioniq 5, WLTP döngüsünde maksimum 481 km menzile sahip daha büyük pil ile 72,6kWh ve 58kWh olmak üzere iki pil paketiyle mevcut. Bu arada, daha küçük pil, WLTP döngüsünde 385 km’lik bir menzil vaat ediyor. Ioniq 5’in hem arkadan çekişli hem de dört tekerlekten çekişli versiyonları her iki pil paketiyle de kullanılabilir.

Ioniq 5 ayrıca şimdiye kadar yalnızca Porsche Taycan spor otomobilinde görülen 800V pil teknolojisine de sahip. Bu, Ioniq 5’in 220kW DC şarj cihazı kullanarak pillerini sadece 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e çıkarabildiği ultra hızlı şarj potansiyeline izin veriyor.

 

Bir cevap yazın

Contact Us