Hyundai, 2035’te tamamen elektrikli olacak

Hyundai, 2045 yılına kadar küresel karbon nötrlüğüne ulaşmak için kapsayıcı bir hedefin parçası olarak 2035’ten itibaren Avrupa’da benzinli ve dizel araç satışını durduracak.

Marka, bu yılki Münih otomobil fuarında karbon nötrlüğüne yaklaşımının “üç sütununu” detaylandırdı ve burada ayrıca Ioniq 6 ön izleme Prophecy konseptini ve otonom teknoloji dalı Motional tarafından geliştirilen yeni Ioniq 5 tabanlı robotaksiyi de gösterdi.

Birinci sütun, ‘temiz hareketlilik’ etrafında toplanmış. Hyundai, 2030 yılına kadar küresel satışlarının %30’unun sıfır emisyonlu araçlar olmasını hedefliyor; ve akülü elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçların 2040 yılına kadar satışların yaklaşık %80’ini oluşturacağını tahmin ediyor.

Hyundai, 2035’te, tüm küresel pazarlardan ICE’yi aşamalı olarak kaldırmadan beş yıl önce, Avrupa’da tamamen sıfır emisyonlu bir filoya geçecek. Geçiş, hükümetin 2030’da yeni ICE araçlarının satışını yasaklamayı planladığı (bazı plug-in hibritler hariç) Birleşik Krallık’ta daha erken gerçekleşecek.

Ioniq EV ailesinin devam eden sunumu, Hyundai’nin EV ayak izini genişletmede çok önemli bir rol oynayacak, Ioniq 5 şimdi bayilerde ve alçak Ioniq 6 önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek. Bununla birlikte Hyundai, fosil yakıtların aşamalı olarak kaldırılmasının bir parçası olarak hidrojen güç aktarma organları geliştirmeye olan bağlılığını bir kez daha teyit etti.

İkinci sütun, Hyundai’nin ‘hareket seçenekleri’ anlamına geldiği ‘araç platformlarına’ odaklanıyor. Seviye 4 otonom işlevselliğe sahip olan ve 2023’te ABD’de karayolu sürücüsüz filo hizmetlerine başlayacak olan Ioniq 5 robotaksi Münih’te sergilendi.

Bu alanda ayrıca Hyundai, geçen yıl açıklanan S-A1 ‘uçan taksi’ye dayalı olarak 2028’de piyasaya sürülmek üzere elektrikli bir ‘kentsel hava mobilitesi’ (UAM) konsepti üzerinde çalışıyor .

Son olarak, üçüncü sütun olan ‘yeşil enerji’, Hyundai’nin küresel operasyonlarını güçlendirmek için nasıl daha verimli ve daha az kirletici yollar geliştirebileceğine odaklanacak. Bunun bir parçası olarak, yeşil hidrojen, araçtan şebekeye (V2G) şarj teknolojisi ve ikinci ömürlü pil çözümlerine büyük yatırım yapıyor.

Bir cevap yazın

Contact Us