Honda, tekrar kar etmeye başladı
Honda, nisan-haziran aylarında kârlılığa geri döndü ve Japon otomobil üreticisinin kârına daha iyi satışlar ve maliyet kesintileri eklendikçe 222,5 milyar yen (2 milyar dolar) kar kaydetti.
Honda Motor Co., tüm otomobil endüstrisinin koronavirüs pandemisinden zarar gördüğü bir önceki yılın aynı döneminde 80,8 milyar yen zarar etmişti.
Honda’nın üç aylık satışları, Kuzey Amerika’da küresel araç satışları toparlanırken, yıllık yaklaşık %69 artışla 3,6 trilyon yen (33 milyar $) oldu. Hindistan ve Endonezya’da motosiklet satışları arttı.
Tokyo merkezli CR-V spor amaçlı araç üreticisi Odyssey minivan, Gold Wing motosiklet ve Asimo robotuna göre, Honda’nın finansal hizmetleri kullanılmış arabaların yüksek fiyatları nedeniyle iyileşirken, uçak operasyonları zarar gördü.
Honda, Mart 2022’ye kadar olan yıl için kar tahminini 670 milyar yen’e (6,1 milyar dolar) yükseltti ve önceki tahminini 80 milyar yen (734 milyon dolar) yukarı revize etti.
Ancak mali yıl için araç satış tahminini önceki 5 milyon araçtan 4.85 milyon araca biraz düşürdü. Yeni düşük rakam, Honda’nın bir önceki mali yılda Mart ayına kadar sattığı 4,5 milyon araçtan hala daha iyi.
Geçen yılın aynı dönemindeki 792.000’den Nisan-Haziran çeyreğinde 998.000 araç sattı.
Honda’nın sonuçları, tümü koronavirüs pandemisi ve küresel bir yarı iletken kıtlığı nedeniyle zarar gören Japon otomobil üreticilerindeki toparlanmanın altını çiziyor.
Çarşamba günü erken saatlerde Toyota Motor Corp., mali yılın ilk çeyreğinde 897,8 milyar yen (8,2 milyar dolar) rekor kâr bildirdi ve geçen yıla göre beş kattan fazla yakınlaştı.