Hino ve Isuzu elektrikli kamyonlar için yarışıyor
Isuzu Motors ve Hino Motors, Japonya’nın elektrikli filoları benimseme konusunda diğer büyük otomobil pazarlarını takip etmesiyle gelecek yıl emisyonsuz hafif kamyonlara yöneliyor.
Hino, Dutro Z EV kamyonunu 2022 yazının başlarında piyasaya sürmeyi planlıyor. Isuzu da testten sonra gelecek yıl Elf kamyonunun elektrikli bir versiyonunu tanıtmak istiyor. 2017’de eCanter’i piyasaya süren yurttaşı Mitsubishi Fuso Truck and Bus’ın izinden gidiyorlar. Bu elektrikle çalışan kamyonların tümü 2 ton ila 4 ton arası hafif hizmet tipi kamyonlardır.
Hino ve Isuzu, ticari araçlar için elektrik ve diğer yeni teknolojileri geliştirmek üzere Toyota Motor ile yeni bir ortaklık içinde. Suzuki Motor ve Daihatsu Motor, Japonya’daki EV baskısını hızlandırmak için bu ay Toyota liderliğindeki ittifaka katıldı.
Toyota grubunun kamyon kolu olan Hino, yaklaşık 100 km menzile sahip hafif hizmet tipi bir model geliştirdi. Başkan Satoshi Ogiso, bu alçak tabanlı aracın teslimat sürücüleri için kullanıcı dostu bir seçenek sunduğunu ve son kilometre lojistiği için tasarlandığını söyledi.
Isuzu ve Hino, yüksek engeller nedeniyle tamamen elektrikli kamyonlar inşa etme konusunda tereddütlüydü.
Bir ticari araç üreticisinden bir yönetici, “Piller pahalıdır, bu nedenle fiyatları düşük tutmak zor” dedi.
Pillerin, bir elektrikli aracın tamamının maliyetinin %30 ila %50’sini oluşturduğu söyleniyor. Kamyonlar, ağır yüklere ve uzun ticari seyahatlere dayanabilmek için birçok aküye ihtiyaç duyar.
Japan Trucking Association’dan bir sözcü, bir Japon üreticinin elektrikli kamyonunun geleneksel bir modele göre kabaca iki kat daha pahalıya mal olacağını, bu nedenle kamyon şirketlerinin sübvansiyon olmadan emisyonsuz filolar kurmasının neredeyse imkansız olduğunu söyledi.
Şarj etmek de bir zorluk teşkil ediyor. Sınırlı altyapı, daha uzun şarj süresinin filo kullanımına zarar vereceği anlamına gelir. Mitsubishi Fuso’nun eCanter’ı için hızlı şarj 90 dakikadan fazla sürmez, ancak sürücülerin normal şarj için 11 saate ihtiyacı vardır.
Kamyon endüstrisi karbondan arındırma çağrılarıyla karşı karşıya. Japon hükümetine göre, kamyonlar ve diğer kargo araçları, 2019 mali yılında ulaştırma sektörünün karbondioksit emisyonlarının %36,8’ini oluştururken, binek otomobiller %45,9’unu üretti.
Bir aracın tüm yaşam döngüsü boyunca emisyonları azaltmak için en etkili seçeneği bulmak için tamamen elektrikli araçlar ve gaz-elektrikli hibritleri içeren yeşil teknolojileri incelemek esastır. Ancak elektrikli araçlar için baskı hızlanıyor.
AB temmuz ayında, hibritler de dahil olmak üzere içten yanmalı motorlu yeni binek otomobillerin ve küçük ticari araçların satışına 2035 yılına kadar sanal bir yasak önerdi. Ağır hizmet kamyonları, 2019 ile 2030 arasında sera gazı emisyonlarını %30 oranında azaltmalı. ABD eyaleti Kaliforniya’da ayrıca 2045 yılına kadar sıfır emisyonlu kamyonlara geçiş gerekiyor.
Daha güçlü kurallar, Avrupalı otomobil üreticilerinin elektrifikasyon elde etme yarışına yol açtı. Daimler, 2018’de ağır hizmet tipi eActros’u piyasaya sürdü. Volvo, 2030 yılına kadar Avrupa’daki kamyon satışlarının yarısını elektrikle üretmeyi hedeflerken, Volkswagen Grubu üyesi Scania, o tarihe kadar tüm satışlarının yarısını elektrikle karşılamayı hedefliyor.