BMW iX: elektrikli BMW
Heybetli ve cesur BMW iX, Bavyeralı otomobil üreticisi için mobilitede yeni bir çağı müjdeliyor ve marka, on yılın ortasından itibaren beklenen Neue Klasse modellerine doğru yol alırken Spor Aktivite Aracı (SAV) konseptini de yeniden tanımlıyor.
BMW X5′in dış uzunluğu ve genişliği, X6′nın yüksekliği ve X7‘nin tekerlek boyutları ile markanın yeni teknoloji amiral gemisi olan iX, önceden tasarlanmış bir niyet beyanı ve BMW Group portföyündeki bağımsız bir modeldir.
Bu nedenle, takma adı BMW modelleri için geleneksel sayısal sistemle uyumlu değildir.
BMW iX dış ve iç tasarım
İlk bakışta BMW iX, öncü karakteri dış tasarımında açıkça göze çarpıyor. BMW Garmish konseptinden ilham alan (ilk olarak BMW 4 Serisi’nde kullanılan) büyük, dik böbrek ızgara neredeyse tamamen kapatılmıştır.
Karmaşık tasarım desenleri ile yüzeyi, kendi kendini onaran ve çizilmeye karşı dayanıklı özelliklerle donatan yenilikçi üretim tekniklerinin ürünüdür. Ayrıca yeni iDrive kontrol/işletim sistemi için kamera ve radar sensörlerini de içeriyor.
Izgaradaki akıllı panelin yanı sıra, iX ayrıca aracın ön ve arkasında gövde kenarlarına göze çarpmayan bir şekilde entegre edilmiş, kamera, radar ve ultrasonik sensörler gibi gizlice konumlandırılmış bir dizi başka “utangaç teknoloji” cihaza sahiptir.
Gündüz sürüş farları, tam LED far ünitelerinin üst kenarı boyunca iki boyutlu şeritler (dönüş göstergeleri dahil) ile birleştirilmiştir (BMW Laserlight üniteleri isteğe bağlı olarak mevcuttur).
Yandan bakıldığında BMW iX, minimalist yüzey şekillendirmesine ve neredeyse dikdörtgen tekerlek davlumbaz hatlarına sahiptir, arkaya doğru konik pencere grafiği ve öne eğimli C sütunları, X ailesinin ayırt edici tasarım öğeleridir.
Süper ince bir tabana sahip yan aynalar, rüzgar sesini ve görüşü azaltmak için aerodinamik olarak optimize edilmiş ve gövdenin alt kenarındaki siyah çerçeve, otomobilin etrafında bir bant oluşturuyor.
Arkada, iX’in minimalist, jenerik arka tasarımı, ince, tek parça arka LED lambaları ve arka kısmın tamamına uzanan bagaj kapağı, bence, süslü ön uca kıyasla biraz sıradan.
Bazı akıllı dokunuşlar arasında bagaj kapağındaki büyük BMW rozetine entegre edilmiş temizleme sistemine sahip “shy-tech” arka görüş kamerası, doğrudan üç boyutlu lens kapağı pervazlarına entegre edilen LED aydınlatma armatürleri ve bagaj kapağının arkasına yerleştirilmiş ikincil ışık üniteleri yer alıyor.
BMW, yeni iX’i baştan sona tasarladı – lüks bir salon tarzı ambiyans ile modern ve minimalist bir iç mekan yaratmaya özellikle özen gösterdi. Bu yeni tasarım yaklaşımının baskın özellikleri arasında tamamen dijital BMW Kavisli Ekran gruplaması, iDrive işletim sisteminin en yeni nesli iDrive, sürdürülebilir, yüksek kaliteli malzemeler ve utangaç teknoloji yer alıyor.
Karşılaştığınız bir sonraki ilginç özellik, BMW iX’te görücüye çıkan altıgen direksiyon simidi. Çokgen geometrisi, otomatikleştirilmiş ve aktif sürüş arasında geçiş yapmak için çok uygun olan yarış arabası direksiyonlarından esinlenmiştir.
BMW iX motor gücü
iX xDrive50’deki tahrik sistemi (ön aksta 190kW’lık bir elektrik motoruna ve arka aksta 230kW’lık başka bir elektrik motoruna sahiptir) toplam 385kW güç ve 765Nm tork üreterek iX’i 2,5 tonluk bir canavar için gerçekten hızlı hale getirir. 0’dan 100 km/s’ye 4,6 saniyede (X5 M Competition için 3,9 saniyeye kıyasla, yaklaşık 300 kg daha hafif ve daha fazla güç ile dokunulduğunda) ve 200 km/s’lik sınırlı bir azami hıza sahiptir.
Güncel tüm araba haberlerimizi okumak ve fiyat listelerini incelemek için takipte kalın. Bizleri aynı zamanda Twitter’dan da takip edebilirsiniz.
Geri bildirim: En pahalı 2022 BMW iX - Araba Forumu - Otomobil Haberleri