Toyota Corolla satışları 50 milyonu aştı!

Toyota, 50 milyonuncu Corolla’sını satarak, modelin dünyanın en popüler modeli olma konumunu daha da güçlendirdi. Toyota Corolla satışları ilk kez 1997’de zirveye çıktı ve Corolla, “dünyanın en çok satan otomobili” unvanını elinden bırakmadı.

Toyota Corolla, dünyanın en sevimli arabası olmayabilir fakat yeni otomobil sahibi olmak isteyenlerin de aklından geçirdiği ilk modeller arasında yer alıyor. Müşterilerin çoğu güvenilir, ekonomik ve pratik bir araba arıyor ve Japon model bu gereksinimlere mükemmel şekilde uyuyor.

Toyota Corolla’nın gereksinimleri karşılaması da onu tüm zamanların dünyasında en çok satan otomobil haline geline getirdi. Markanın efsanesi olmayı başaran model, kendinden 8 yaş daha genç olan ve 40 milyon araba sayısına ulaşmayı bekleyen en yakın rakibi Volkswagen Golf’ün de çok önünde.

Hemen hemen tüm kıtalarda bulunan toplam 12 ayrı fabrikada üretilen Corolla, bugün 150 ülkede satılıyor. Toyota Avustralya verilerine göre ise her 28 saniyede bir kişi yeni Corolla sahibi oluyor.

Toyota Corolla satışları başarısını nasıl sürdürdü?

“Corolla” kelimesi, çiçeğin en güzel parçası olarak kabul edilen bir çiçeğin etrafındaki taç yaprak halkasını ifade eder. Bu isim, güzel bir tarza sahip, göz alıcı, yüksek kaliteli bir kompakt otomobil imajını çağrıştırmayı amaçlamıştı ve bazı pazarlarda ilham verici bir otomobil olarak kabul edildi.

İlk nesil E10 Corolla, yaklaşık 55 yıl önce, Kasım 1966’da Japonya’da piyasaya sürüldü. Geliştirilme süreci ise; konforlu, sessiz, uygun fiyatlı ve güvenli ancak sportif bir estetiğe sahip bir otomobil yaratmak isteyen başmühendis Tatsuo Hasegawa tarafından yönetildi.

Toyota Avustralya satış, pazarlama ve franchise operasyonlarından sorumlu başkan yardımcısı Sean Hanley, Corolla’nın başarısının kalitesi, dayanıklılığı ve güvenilirliği üzerine kurulduğunu ve her sahibinin anlatacak bir hikayesi olduğunu söyleyerek; “Birçok insan için, dünyanın en çok satan otomobili Corolla’nın her zaman özetlediği satın alınabilirlik, verimlilik ve sürüş keyfi tutumu, onun genellikle bir ilk otomobil olduğu anlamına geliyordu” dedi.

 

Bir cevap yazın

Contact Us