Toyota, Avrupa satış hedefini revize etti

Yeni modeller, otomobil üreticisinin yarı iletken eksikliğini ve COVID-19 salgınını dengelemesine yardımcı olacak.

Toyota Corolla, pandemiden etkilenen 2020’de Avrupa’da satış yapan birkaç modelden biriydi.

Toyota Avrupa CEO’su Matthew Harrison, Toyota’nın 2022’de 1,2 milyon satış hedefiyle başlayan ve 2025’te yaklaşık 1,5 milyona yükselen Avrupa satış hedeflerini yukarı yönlü revize ettiğini söyledi.

Toyota Avrupa’nın bölgesi, Avrupa ülkelerinin yanı sıra Rusya, Türkiye, İsrail ve Orta Asya ülkelerini içermektedir.

Otomobil üreticisi, ilk çeyrekte satışların yüzde 6,6 artarak 287.678’e yükseldiğini söyledi. Harrison, Automotive News Europe’a verdiği bir röportajda, ilk yarı satışlarının yaklaşık 600.000 olduğunu söyledi.

Harrison, yarı iletken sıkıntısı ve COVID-19 pandemisinin devam eden etkilerine rağmen, Toyota’nın yıl için 1,1 milyon satış olan orijinal hedefini aşacağını söyledi.

“Bu durumların ikisi de düşündüğümüzden daha kötü çıktı” dedi. “Buna rağmen, ilk yarıdaki 600.000 satışla, orijinal planımızın 30.000 satış ilerisindeyiz ve Toyota ve Lexus için rekor yüzde 6.8 pazar payına sahibiz.”

Harrison, “Talep güçlü ve yılın başında veya ilk çeyreğin sonunda hayal edebileceğimden çok daha elverişli bir konumdayız,” dedi ve “bu nedenle satış tahminimizi güncelledik ve şimdi 1,2 milyon satış öngörülüyor.”

2025’e bakıldığında, Toyota Avrupa Ocak 2020’de başlangıçta 1,4 milyon satış öngörmüştü, ancak bu hedef de 1,5 milyona yükseltildi. Bu rakam yüzde 25’lik bir büyümeyi temsil ediyor.

 

Bir cevap yazın

Contact Us