Maserati MC12, sadece dört ay içinde nasıl geliştirildi?

Ünlü Otomotiv Tasarımcısı Frank Stephenson, Jodie Kidd tarafından sunulan yakın tarihli bir videoda, Maserati MC12’yi nasıl tasarladığını açıklıyor.

Stephenson, tasarım projesinin yarış arabası ve yol arabasının yan yana yapılma şekli açısından özel olduğunu söylüyor. Sadece dört aylık bir çalışmanın sonucu olarak, yol arabaları için “hiç duyulmamış” bir zaman çizelgesi olduğunu söylüyor, ancak yarış arabası projelerinin sadece bu şekilde çalıştığını ve ekibin yönetmelikleri karşılamak için haftada yedi gün çalıştığını söylüyor.

Stephenson, motor ve şasinin Ferrari ile paylaşılmasına rağmen Maserati’nin dingil mesafesinin çok daha uzun olduğunu, çıkıntıların uzatıldığını, iç kısmının farklı olduğunu ve motorun daha farklı olduğunu söyleyerek bu açıklamaya çalışıyor.

Aslında, bu çıkıntılar yarış arabası için bir sorun haline geldi. İlk 25 örnek 5m 15cm (202 inç) uzunluğunda olmasına rağmen, FIA, MC12’nin yarıştığı serinin düzenlemelerini değiştirerek otomobillerin toplam uzunluğunu 5m (196 inç) olarak sınırladı. Sonuç olarak, hem yarış arabaları hem de yol arabaları 15 cm (6 inç) kısaltılmak zorunda kaldı.

Bunu yapmak için Stephenson, aracın ön kısmını kısalttıklarını açıklıyor: “Ön tarafı biraz değiştirdik ve bence bunu görmek çok zor.”

Stephenson, “Nedeni kaputta büyük bir delik açmamız gerekti” diye açıklıyor, “ve bu deliğin ne kadar büyük olabileceği konusunda bir kısıtlama var. Ve yol versiyonunda bir bebeğin kafasını o deliğe sığdırabiliyorsanız, o ya da bu şekilde kapatmanız gerekir.”

Yine de yaptığı tüm çalışmalara değdi. Çünkü yarış arabası, zamanında son derece başarılı oldu. Girdiği 94 yarışın 40’ını kazanarak altı takım şampiyonluğu, iki takımlar şampiyonluğu ve altı sürücü şampiyonluğu kazandı.

Bir cevap yazın

Contact Us