En kısa sürede hızlanan Bugatti: Chiron Pur Sport

Bugün aynı adı taşıyan otomobil markasının kurucusu Ettore Bugatti tam 140 yıl önce doğdu. Molsheim’ın en yeni hiper otomobili Chiron Pur Sport ile gezmek için güzel bir gün.

350 km/sa’lik ‘küçük’ bir azami hıza sahip olan 3.2 milyon avroluk Pur Sport, markanın 2000 yılında yeniden canlanmasından bu yana açık ara en yavaş Bugatti’dir. Bunlar gerçek spor arabalar değildiler çünkü lastikler, şasi geometrisi ve aerodinamik, çeviklikle değil, maksimum stabiliteyle ilgiliydi. Ve hepsi değişim geçirdi. Maksimum hızın elektronik olarak 350 km/s ile sınırlandırılması, Bugatti evreninde yepyeni bir dünyanın kapılarını açıyor.

Michelin, Pur Sport için, yanal kuvvetlere karşı diğer versiyonların kauçuğuna göre daha dayanıklı olan Cup R semi-slick’in özel bir versiyonunu geliştirdi. Alt üst kısım ayrıca daha hafif bir jant seti takmayı mümkün kılıyor ve köşe başına dört kilo yaysız ağırlıktan tasarruf sağlıyor. Titanyum fren kaliperleri ve daha hafif diskler toplamda üç pound tasarruf sağlıyor. Son olarak, daha yüksek viraj alma hızları elde etmek ve dönüşü iyileştirmek için yol araçları için ekstra 2,5 derecelik bir kamber dahil, geometri tamamen ayarlandı. Süspansiyon arkada yüzde 65, arkada yüzde 33 daha sert hale getirildi. Salıncak kemiklerinin gövdeye bağlandığı noktalar da güçlendirildi.

Motor hala 1.500 hp ve 1.600 Nm sağlıyor, ancak bu durumda devir sınırlayıcı, ekstra esneklik için 6700 krank mili devri yerine sadece 6900’de. Bununla birlikte, şanzıman yüzde 80 yeni parçalarla büyük bir revizyondan geçti. Yedi vites birbirine yüzde 15 daha yakın yerleştirilmiş ve her biri maksimum hızlanma elde etmek için yeniden yapılandırıldı. Sonuç, sadece 6 saniyede 0-200 sprint. Ve elbette bu sonuç denendi…

 

Bir cevap yazın

Contact Us