Bombaya dayanıklı hidrojenle çalışan BMW!

En kararlı saldırılara bile dayanacak şekilde tasarlanmış güvenlik araçları, otomobil fuarlarında nadiren gösterilir ve hatta tartışılır. Ancak Münih’teki son IAA fuarında BMW, yalnızca bombaya (ve hemen hemen her şeye) dayanmakla kalmayıp, aynı zamanda bir hidrojen yakıt hücresi sistemiyle çalışan en yeni konseptin ayrıntılarını açıkladı.

Bir aracı saldırılara karşı korumanın bir miktar zırhlı çelik levha ve cam eklemek kadar basit olduğunu varsaymak kolay olabilir, ancak gerçek bundan daha karmaşıktır. Ya motor veya soğutma sistemi hasar görürse? Peki ya el bombaları ya da daha kötüsü? Güvenlik araçları, tüm seçenekleri kapsamanın yanı sıra, türetildikleri normal üretim versiyonlarına benzemeli ve hızlı ve iyi yol tutuşu sağlamalıdır.

iX5 Hidrojen Koruma VR6 BMW aynı zamanda sıfır emisyonlu var tam sertifikalı koruma aracı olarak geldi. VR6, Saldırıya Dayanıklı Malzemeler ve Yapılar için Test Merkezleri Birliği (VPAM olarak da bilinir) tarafından belirlenen bir ‘araç direnci’ sınıfıdır. Mevcut BMW X5 Protection VR6’nın dünyanın en çok satan lüks ‘SAV’ ​​özel koruma aracı olduğu iddia ediliyor, ancak iX5 versiyonundan farkı, 523bhp’lik güçlü bir hidrojen yakıt hücresi sistemi tarafından çalıştırılmasıdır.

iX5, yüksek mukavemetli çelikten yapılmış zırhlı yolcu ve bagaj hücrelerine sahiptir ve gövde altı koruması içerir. Alt kısım ayrıca ‘yapışkan’ patlayıcı cihazların takılmasını önlemek için anti-manyetiktir. Şasi ağır hizmet tipidir ve ayrıca alüminyum gövde altı zırhı, şok dalgası yüklerine ve el bombası saldırılarından kaynaklanan parçalanmalara karşı koruma sağlar.

Koruma camı 30 mm kalınlığındadır ve patlama sonrası koruma sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bir patlamadan sonra bile, tüm camlar, cam ve gövde arasında açıklık olmaksızın yerinde kalır ve tüm kapı, gövde ve bagaj bölmesi boşlukları sıkıca kapatılır. Yolcu bölmesi ayrıca dört metreden 15kg TNT’den gelen bir patlamaya ve dünyanın en yaygın kullanılan silahı olan 7.62mm kalibre Kalaşnikof AK-47’nin saldırısına dayanabilir.

Bu güvenlik düzeyine ihtiyaç duyan herhangi bir müşterinin aklındaki son şey sıfır emisyon olabilir, ancak bu araçların yine de içinde çalışması gerekebilecek sıfır emisyonlu bölgeleri içeren yerel yasalara uyması gerekiyor. iX5 ve geçirdiği patlatma testleri, hidrojen yakıtının güvenliğiyle ilgili devam eden şüpheleri ortadan kaldırmaya da yardımcı olacaktır.

Bir cevap yazın

Contact Us