Avrupa’da elektrikli otomobil satışları arttı

Emisyonları azaltmanın ve iklim değişikliği hedeflerini karşılamanın anahtarı olan elektrikli arabalar, bölgenin benzin ve dizelden vazgeçmeye hazırlanırken Cuma günü yayınlanan verilere göre Avrupa’daki pazar paylarını artırdı.

Büyük otomobil firmalarını bir araya getiren Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’ne (ACEA) göre, akülü elektrikli araçlar ikinci çeyrekte Avrupa’daki yeni otomobil satışlarındaki paylarını iki katından fazla artırdı.

Nisan-Haziran ayları arasında Avrupa’da yeni otomobil satışlarının yüzde 7,5’ini tamamen elektrikli araçlar oluştururken, geçen yıl bu dönemdeki yüzde 3,5’e karşılık geldi.

Mutlak anlamda, akülü elektrikli araç satışları Avrupa genelinde üç kattan fazla artarak 210.298 araca ulaştı.

ACEA, İspanya ve Almanya’daki satışların dört katından fazla artmasının öncülüğünde bölgenin en büyük dört pazarında önemli kazanımlar olduğunu söyledi.

Verilerin yayınlanması, Avrupa Komisyonu’nun 2035’ten itibaren yeni benzinli ve dizel araçların satışının ne kadar etkili bir şekilde yasaklanacağına ilişkin planlarını açıklamasından bir hafta sonra geldi.

Avrupa’nın yüzyılın ortasına kadar karbon nötr olma hedefine ulaşması ve sıcaklıklardaki küresel artışı sınırlamayı amaçlayan 2015 Paris anlaşması kapsamındaki hedeflerine ulaşması için böyle bir hareketin gerekli olduğuna inanıyor.

ACEA ayrıca, bazıları tarafından standart benzinli veya dizel araçlardan kaynaklanan emisyonları azaltabildikleri için bir geçiş teknolojisi olarak görülen farklı hibrit araç türlerinin satışlarında artış tespit etti.

ACEA, “Plug-in hibrit elektrikli araçlar, 2021’in daha da etkileyici bir ikinci çeyreğine sahipti ve kayıtlar yüzde 255.8 artışla 235.730 adede yükseldi” dedi. Bu, pazar paylarını yüzde 8,4’e çıkardı.

Benzinli araçlarda düşüş

Elektrik şebekesinden şarj edilemeyen hibritlerin satışları da üç kattan fazla artarak 541.162 araca ulaştı ve yüzde 19,3 pazar payı ile en büyük alternatif motorlu otomobil kategorisi olmaya devam etti.

Bu arada, birçok Avrupa ülkesinin pandemi nedeniyle işletmelere ciddi kısıtlamalar getirdiği geçen yılın ikinci çeyreğinde satılan araç sayısının düşük olması nedeniyle yeni benzinli ve dizel araç kayıtları arttı.

Ancak tüketiciler tarafından yapılan mevcut seçimlerin göreceli ağırlığını gösteren pazar payı açısından hem benzin hem de dizelde büyük düşüşler yaşandı.

Diesel, pazar payının yüzde 29,4’ten yüzde 20,4’e düştüğünü gördü.

Geçen yılın ikinci çeyreğinde hala yüzde 51,9 pazar payıyla satışların çoğunluğunu elinde tutan petrol yüzde 41,8’e daha büyük bir düşüş yaşadı.

Veriler ayrıca, politika yapıcıların içten yanmalı motorların günlerinin sayılı olduğunu belirttiğinden, artan sayıda otomobil üreticisinin tamamen elektrikli araçlara geçme planlarını açıklamasıyla birlikte geliyor.

En son Daimler, Perşembe günü yaptığı açıklamada, 2030 yılına kadar tam bir değişim yapmaya hazır olmaya hazırlanırken 2025’ten itibaren yalnızca elektrikli yeni otomobil platformlarını piyasaya süreceğini duyurdu.

Bir cevap yazın

Contact Us